Första augusti

Middagen hos Charlies föräldrar var trevlig. God mat osv, vi var inte hemma förens vid 10. Sen i fredags lämnade vi bort en kattunge till Charlies chef, sen åkte vi och tvättade bilen och handlade osv. I lördags åkte vi till sthlm och åt lunch, det blev kinabuffé på sveavägen. Och igår, ja då gjorde vi väl ingenting tror jag. Idag ska vi nog ta en sväng förbi Charlies farbror, dom vill tydligen bli av med sin vagn så vi ska kolla om det är något av intresse. Annars är väl allt bra, Antonio sparkar som vanligt så vi ställde in tiden idag. Sen har vi börjat läsa en bok för honom varje dag. Jag har nämligen läst att om man gör det under graviditeten så kommer han ju ihåg boken när han kommer ut, och om man då läser boken när man ammar så suger han hårdare och ammningen går bättre. Sen om det fungerar vet man ju aldrig men det är ju kul att prova. Och så verkar han gilla boken för han sparkar när man läser, så kanske känner han redan igen den när han hör? Ah juste, jag börjar ju bli rätt stor så jag ser lixom inte min egen kropp ordentligt längre. Men sen upptäckte jag igår i spegeln att hela min rumpa är full med bristningar, och jag skojar inte när jag säger hela. Sen har jag även fått en hel del nya bristningar på höfterna och sen ser jag inte längre. Så vi var och handlade havandeskapsolja igår som Sara tipsade om, och nu ska jag smörja minst två ggr om dagen resten av graviditeten. Det är ju faktiskt inte så långt kvar längre. Sen har jag börjat få sura uppstötningar, dåligt minne osv. Men foglossningen har iallafall inte blivit värre så jag tänkte försöka ta mig ut på en promenad lite senare.

Kommentarer
Postat av: Lellan

Ah smart idé med boken, musik eller ja, snarare speciella låtar gillar dom ju också ;-) Det är lite skoj, ja. Gud vad fort tiden går, du har ju redan klarat mer än halva tiden nu! :D

2011-08-02 @ 13:48:12
URL: http://theresemessing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0