Ricinolja

Idag ska vi testa ricinolja är det tänkt. Bebisen beräknas ju väga 4500 vid födseln, om han växer som en normal bebis tills dess. Alltså han vägde 3500 för två veckor sedan. Och jag som är livrädd för att han ska vara för stor och fastna mår ju skit dåligt av att gå här och vänta. Vi trodde nämligen att vi skulle få någon form av hjälp från mvc eller något, så att vi kan få en igångsättning innan han blir för stor. Det enda vi fick var dock en remiss till aurora och vi har fortfarande inte ens fått en tid. Snacka om att man får panik, jag börjar ju få slut på tid ju. Jag tror iaf att slemproppen började släppa inatt så man hoppas ju att han ska vilja komma ut själv, vilket iof inte verkar hända. Så därför provar vi ricinolja idag, hoppas det hjälper bara! :)

Kommentarer
Postat av: carrå - mamma till Isabella

Spännande..Men 4500 är ju inte så mycket?, tycker inte jag i alla fall, bellan vägde typ 4 kg när hon kom!. Säker på att oljan är en bra idee ahr hört att man får kraftiga diaree av det och att det är därför sammandragningar/värkar kommer? :P

2011-11-23 @ 12:41:40
URL: http://ettnyttsteg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0